Venus
Clinic

חומצה היאלורונית באף

הזרקת חומצה היאלורונית באף – כל מה שצריך לדעת

הזרקה של חומצה היאלורונית באף הוא אחד הטיפולים הפופולאריים ביותר בתחום האסתטיקה כיום. קיים המון שיח סביב הנושא והחידושים לא מפסיקים לתפוס כותרות, לכן לא מפתיע שאנחנו שומעים על אינספור סלבריטאים שבוחרים לעשות הליכים שונים ולשפר את המראה שלהם באמצעות החומצה.

חשוב להבין שחומצה היאלורונית באף (באנגלית Hyaluronic acid) היא מולקולה מיוחדת, בדמוי ג'ל סמיך, שמיוצרת באופן טבעי בקרום של תאים שונים בגוף. הראשונים לבודד את החומר היו היפנים, והם גילו שתפקידו העיקרי הינו בשמירה על נפח ולחות העור וגם בהשתתפות בתהליכים פיזיולוגיים שונים בגוף- כגון תקשורת בין התאים, התחלקות תאים ונדידה.

הימצאותה ברקמות הינה בעלת חשיבות גבוהה וכאשר מתרחשת עם הגיל ירידה בכמותה, הדבר מלווה בתופעות לא רצויות כגון התדרדרות מראה העור, הפחתה באלסטיות העור (בעקבות ירידה בכמות סיבי הקולגן), שחיקה של סחוסים (שעלולה לגרום למשל להתפתחות של דלקת פרקים), ואפילו היחלשות הראייה. ככל שנמצאת בגוף כמות גדולה יותר של חומצה היאלורונית, כך העור אלסטי יותר ובעל מראה צעיר יותר אבל לא רק, לחומצה היאלורונית חשיבות עליונה עבור העין היות והיא מעניקה לגלגל העין את הצורה המיוחדת שלו. בנוסף, הוא מהווה מרכיב חשוב ברקמת הסחוס במפרקים מכיוון שהנוזלים שהוא סופח מגדילים את נפח הרקמה וכך בולמים זעזועים ותורמים לעמידות מפני לחצים וכוחות דחיסה. מכאן נוצר הצורך לשמור על רמה תקינה של החומצה היאלורונית ברקמות שונות בגוף, דבר שבעבר היה בלתי אפשרי למרות ההבנה בדבר חשיבותה.

צרו איתנו קשר לפרטים נוספים על טיפולים בקליניקה:

או השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

השימוש העיקרי בחומצה היאלורונית במשך שנים רבות היה להסמכת נוזלים בתחום המזון ויצירת מרקם אחיד, כאשר רק בשנות ה-90 החלו לפתח טיפולים רפואיים שנשענים על שימוש בה ונועדו בין היתר לטפל בבעיות מפרקים, לזרז החלמת פצעים או לעזור בניתוחי עיניים.

הטיפולים האסתטיים ונושא האנטי אייג'ינג התווספו רק בשלב מאוחר יותר, בשנות ה-90 המאוחרות של המאה הקודמת. הסיבה לכך שטיפולים של חומצה היאלורונית באף ובאזורים נוספים בגוף נהיו אפשריים יחסית מאוחר טמונה בעובדה שעד סוף המאה ה-19 ניתן היה לייצר את החומצה היאלורונית באופן מלאכותי רק מן החי, בעיקר מכרבולות של תרנגולות, ובנוסף לכך האיכות הייתה ירודה והכילה שרידי חלבונים, רעלנים וחומרים אלרגנים. כיום הטכנולוגיה מאפשרת לייצר חומצה היאלורונית איכותית ונקיה בעיקר מתרביות בקטריאליות ללא שרידי רעלנים, חיידקים וחלבונים מן החי וכך ניתן לנצל את מלוא הפוטנציאל בטיפולים שסובבים סביב הצורך להשלים מחסור בחומר זה ברקמות שונות בגוף.

 

ישנם מספר תכונות מאוד חשובות לטיפול של חומצה היאלורונית באף או בשימוש באזורים נוספים בגוף: אחת מהן והבולטת ביותר היא היכולת לספוג לתוכה כמות גדולה של מים. בכדי להבין את גודל המשמעות חשוב לדעת שאין אף חומר טבעי נוסף שיכול להחזיק מים רבים כל כך. תכונות נוספות הן היכולת להגביר סמיכות של נוזל וכושר הסיכוך (כיסוי) שנוצר כשהחומצה היאלורונית נקשרת לחומר המכונה לובריצין. איך זה מתבטא בעור הפנים שלנו? החומצה היא בעצם מעין חומר לחות- היא סופחת נוזלים, ממלאת את התאים ודואגת למנוע את התייבשות העור. איך זה קורה? היא פועלת כמו ספוג, תחילה היא סופגת מים מהם היא מייצרת מרקם של ג’ל ולאחר מכן אותו ג'ל בונה מחדש את הסחוס שאבד. במקרה של הזרקת חומצה היאלורונית באף אנחנו בעצם "משלימים את החסר" מבחינת מבנה האף.

 

אין ספק שהזמן שעובר לא נמצא בשליטתנו, אי אפשר לעצור אותו ואין מכונת זמן שתחזיר אותנו אחורה אבל יש פעולות שניתן לעשות על מנת שהגיל יהיה רק מספר, המראה יהיה צעיר והתחושה נפלאה. בזכות היכולת לייצר חומצה היאלורונית איכותית ולהשתמש בה בטיפולים מגוונים כמו הזרקת חומצה היאלורונית באף ניתן להחזיר את הזוהר לעור. תרומתה של החומצה היאלורונית הוא מעבר לעולם האסתטי והיכולת להאט תהליכי הזדקנות בגוף, למרות שרוב השימושים המוכרים שלו הם בתחום זה. גם בטיפולים רפואיים בתחומים אחרים ישנו שימוש נרחב בחומצה – רופאי עור מסתמכים עליה על מנת לזרז החלמת פצעים, אורתופדים מטפלים באמצעותה במגוון בעיות מפרקים, רופאי עיניים משתמשים בה בניתוחי שחזור גלגל העין והחלפת קרנית ובתחום הרוקחות היא מהווה מרכיב בטיפות עיניים שנועדו להקל על עיניים יבשות. מעבר לכך, בשנים האחרונות ישנם פיתוחים של מוצרים קוסמטיים למריחה על העור המכילים חומצה היאלורונית.

 

בעבר זה לא היה אפשרי בגלל שהמולקולות של החומר היו גדולות מכדי לחדור דרך החרירים שבשכבת העור העליונה אך הטכנולוגיה של ימינו מאפשרת לייצר חומצה שהמולקולות שלה קטנות מספיק ומסוגלות לחדור אל העור. בעזרת פיתוח זה ניתן לשלב אותה בתכשירים קוסמטיים שבמהלך השימוש בהם משתפרת יכולת העור לספוג ולשמר מים ולחות. תזכרו שמדובר במרכיב יקר יחסית, ולכן כאשר בוחרים תכשיר קוסמטי יש לשים לב למיקום החומצה היאלורונית ברשימת המרכיבים המופיעה על גבי אריזת התכשיר- ככל שהמיקום גבוה יותר כך אחוז החומר בתכשיר גדול יותר. למרות השימושים הרבים והמגוונים שציינו עד כה, מדובר בחומר חדש יחסית בשימוש הרפואה המודרנית ואנשי המקצוע עוד לא סיימו למצות את הפוטנציאל העצום בשימושו.

 

אך עובד טיפול ההזרקה של חומצה היאלורונית באף? מזריקים אותה לנקודה נבחרת בפנים, היא ממלאת את הנפח שאבד, וכך העור הופך מוצק ומתוח יותר. השימוש בה באזור הפנים מיועד לתיקונים שונים כגון עיבוי שפתיים, טיפול בקמטים, העלמת צלקות שקועות, עיצוב סנטר, תיקון אסימטריה בפנים, מילוי לחיים וגם חומצה היאלורונית באף – פיסול אף. בזכותה ניתן להגדיל נפח שפתיים ולמלא את הקמטים שמסביב לפה, גם בעיניים ובלחיים היא מאפשרת למלא קמטים ולשפר את מראה הפנים או לעצבו מחדש. מבחינת צלקות שקועות, בעזרתה ממלאים אותן וכך משפרים את מרקם ומראה העור באותו האזור. קיימות מספר טכניקות להזרקת חומצה היאלורונית באף:

 

סגנון שתי וערב – הזרקה זו מתאימה לשימוש על פני שטח גדול בו העור מקומט במיוחד

סגנון מניפה – מתאים לאזורים כמו אזור הרקות

סגנון כדורי – מתאים למילוי נקודתי וישתמשו בו בדרך כלל  באזור עצמות הלחיים למילוי קמטים, חריצים ושקעים.

סגנון קווי – בדומה לסגנון הכדורי, מתאימה למילוי ספציפי ונקודתי אבל באזור השפתיים.

הזרקה בנסיגה אחורית – משתמשים בשיטה זו באזורים בהם יש סיכון גבוהה להיווצרות שטפי דם, זאת בגלל שבאזורים אלה הם מרובים וצפופים. למשל, אזור האף.

הזרקה בשכבות – משתמשים בה למילוי קמטים ונפחים באזורים מורכבים ועמוקים יחסית.

 

השימוש ב- חומצה היאלורונית באף מאפשר לשפר ולתקן פגמים אסתטיים ללא ניתוח אלא בעזרת טיפול שנקרא פיסול אף, בנוסף ניתן למלא את הקמטים שנוצרים בין האף לבין השפה העליונה. כשאנחנו מסתכלים במראה ואוהבים את מה שמשתקף ממנה כי המראה הוא אסתטי ויפה בעינינו, הדבר משליך לתחושה הפנימית ותורם לביטחון והדימוי העצמי. כאשר מדברים על עיצוב ושיפור מראה הפנים, האף הוא אחד האיברים החשובים לתרומה למראה פרופורציונלי אותו שואפים להשיג.

 

אנשים רבים שמראה אפם מפריע להם חוששים לעשות שינוי כלשהו מכיוון שניתוח מפחיד אותם, הן בגלל הכאב וההחלמה הארוכה והן בגלל שפעמים רבות העובדה שמדובר באף מנותח בולטת מדי.  כיום קיימים לא מעט טיפולים שמציעים עיצוב אף ללא ניתוח, למשל הזרקת חומצה היאלורונית באף.

אז למה לבחור דווקא בה? בהזרקת חומצה היאלורונית באף ניתן להרים את האף על ידי הזרקה לרקמה שבין הנחיריים, להעלים גבנון על ידי הזרקה מעליו ומתחתיו ואפילו ליצור מראה מוארך על ידי הזרקה בקצה כיפת האף. היתרון בטיפול כזה הוא שאינו פולשני ואין שימוש בסכינים במהלכו, לעומת ניתוחים. כמו כן, הוא בטוח, מהיר, מבוצע ללא הרדמה, מצריך החלמה קצרצרה ומחירו נוח.

מעבר לכך, פעמים רבות התוצאה שמתקבלת הרבה יותר טובה בגלל האפשרות להימנע מהמראה "המנותח", כך שיש סיכוי גבוהה יותר שתצאו שבעי רצון. חשוב שההליך יתבצע על ידי מומחה בתחום, שיודע לעבוד עם החומר, מקפיד על איכותו ומכיר את כל תופעות הלוואי והסיבוכים שיכולים להופיע, גם אם הם חריגים.

חומצה היאלורונית באף

חומצה היאלורונית באף – למה לבחור בנו?

השימוש ב- חומצה היאלורונית באף מאפשר להשתמש בחומר שהוא טהור כמעט לחלוטין, הנוצר בתנאי מעבדה בטכניקה של שימוש בבקטריה. במהלך הייצור מבוצעת הצלבה בין המולקולות לחומר בשם BDDE , ככל שיש פחות ממנו בחומצה היאלורונית כך היא טהורה יותר. השוק רווי במותגים שונים שמיוצרים על ידי חברות רבות, וכתוצאה מכך קיים מספר רב של סוגי חומצה. ההבדל ביניהם הוא בשינויים שנעשו על החומר הבסיסי ובמידת הניקיון שלהן. כמובן שחומרים שונים יכולים לגרום לתגובות שונות וכך גם להופעה של רגישות ותופעות הלוואי. המותגים המוכרים ביותר הם סטילאז', רסטילן, ג'ובידרם, סייפה ופרינסס, כאשר שאר המותגים פחות מוכרים.

ישנם מספר פרמטרים המעידים על טיב ואיכות חומר ההזרקה שחשובים על מנת לספק את התוצאות הטובות ביותר:

 

המותג המייצר

לא כל חברה שמייצרת את החומצה השקיעה משבאים במחקר ופיתוח. לפני שמגיעים לייצור של חומצה איכותית עוברות שנים רבות בהן מבצעים מחקרים, ניסויים ותיקונים עד שמגיעים לנוסחה הטובה ביותר.

 

רמת ניקיון של החומצה

קיימות 3 רמות של ניקיון. הראשונה היא נמוכה ואסור בשום אופן להזריק אותה, השנייה היא בינונית ואליה משתייכות רב הסוגים של חומצה היאלורונית אך לא ניתן להזריק אותן לכל מקום. והשלישית היא בעלת רמת ניקיון גבוהה ואותה ניתן להזריק לכל מקום בגוף, אפילו לתוך העין.

 

אלסטיות וצמיגות:

החומר צריך להיות בעל יכולת אלסטית גבוהה במטרה להתנגד לכוח המופעל עליו. בנוסף, עליו להיות בעל יכולת צמיגות גבוהה על מנת שהחומצה לא תתפזר יותר מהרצוי.

 

הצלבה וכמות BDDE:

ככל שיש כמות נמוכה יותר של חומר זה כך החומצה טהורה יותר, ובשילוב עם הצלבה מיטבית (קשר כימי או פיזיקלי המקשר שרשראות פולימרים זו לזו) החומצה תחזיק יותר זמן ותעניק יותר נפח ויציבות.

 

ספיחת מים:

בעת ייצור החומצה ישנו צורך להתאים את יכולת הספיחה לאזור אותו ממלאים מכיוון שחלק מאזורים בפנים דורשים ספיחה גבוהה, כמו למשל לחיים, לעומת כאלה שדורשים ספיחה נמוכה, כמו חומצה היאלורונית באף וגם מילוי שקעי עיניים.

 

תוספים לחומצה:

ישנם חומרים שמוסיפים לתוך החומצה היאלורונית במטרה "לשפר" אותה. למשל לידוקאין מונע הולכה עצבית על ידי חסימה של תעלות נתרן ואנטיאוקסידנטים שהינו חומר נוגד חמצון מפחית את האדמומיות והנפיחות בעור לאחר ההזרקה וכמו כן גם חומר מאלחש כאבים ככה שזריקה של חומצה היאלורונית באף לא תהיה כואבת בכלל.

 

 

ככל שהביקוש להזרקות חומצה היאלורונית באף גדל כך מופיעים יותר מקומות המציעים טיפולים שונים במחירים מגוונים, עד כדי כך שהשוק כבר הפך לפרוץ.  הסכנה בכך היא שלעיתים אנשים מצד אחד מחפשים את הטוב ביותר ומצד שני רוצים למצוא טיפול במחיר הכי נמוך, כך הם עלולים ליפול לשרלטנות ולקבל הזרקה רשלנית או להגיע לקליניקות שמשתמשות בחומר לא מוכר או מאושר שעלול לגרום לתוצאה לא מספקת וחמור מכך לגרום נזק לבריאות שלהם.

צרו איתנו קשר לפרטים נוספים על טיפולים בקליניקה:

או השאירו פרטים ונחזור בהקדם:

הזרקות חומצה היאלורונית באף

ובכן, אז למה אנחנו?

הלקוחות שלנו נמצאים בידיים הכי טובות, ראשית בגלל שאנחנו משתמשים בחומרים האיכותיים ביותר שנושאים תווי תקן מחמירים- אירופאי CE  ואמריקאי FDA המאושרים ע"י משרד הבריאות הישראלי. שנית, המותגים שאנו עובדים איתם נמצאים בשוק במשך שנים ארוכות ושימשו להזרקות עבור מטופלים רבים שיצאו מרוצים מהתוצאה. ודבר שלישי, אנחנו משתמשים בחומצות איכותיות ברמת הניקיון הגבוהה ביותר ומבטיחים תוצאות שנשארות לאורך זמן. אצלנו תקבלו אמינות, מקצועיות ויחס אישי ואדיב בעת שנתאים עבורכם את הטיפול שיהיה הכי טוב לכם.

חומצה היאלורונית באף – לפני אחרי

החלטתם לעבור הזרקה של חומצה היאלורונית באף, מה השלב הבא? קודם כל נפגשים עם הרופא המטפל במרפאה אותה בחרתם. במהלך אותה פגישה תדונו על הציפיות מהתהליך ומה המראה הסופי הרצוי, כמו כן הרופא יסביר על ההליך עצמו והסיבוכים האפשריים הרלוונטיים לטיפול אותו בחרתם לבצע ויענה על כל שאלה או התלבטות שתעלה. בסיום הפגישה הוא יחליט על הטיפול המתאים ביותר עבורכם ולאחר מכן תיגשו אל הטיפול עצמו. אין צורך בהכנה מוקדמת נרחבת לקראת ההליך, למעט הפסקת נטילה של מדללי דם כעשרה ימים לפני כן, כולל תרופות או תוספי מזון טבעיים.

 

חשוב לזכור שלא ניתן לבצע טיפול של חומצה היאלורונית באף אם אתם סובלים מצינון או פצעים באזור ויש לחכות שהם יעברו. בדרך כלל תידרשו להגיע אל הקליניקה חצי שעה לפני השעה שנקבעה על מנת למרוח חומר מרדים או מאלחש, זאת לאחר שטיפה של הפנים בעזרת סבון והסרה של תכשירי איפור. כמובן שאין צורך בהרדמה כללית. לפני ביצוע ההזרקה, הרופא יחטא את אזור האף ובעצם יסיר את החומר המאלחש. בנוסף על מנת להראות למטופל את ה-"לפני ואחרי", הוא יצלם את פניו.

 

טיפול של חומצה היאלורונית באף יתחיל עם הזרקה נקודתית של החומצה וקיימות שתי אפשרויות לביצוע הפעולה, הראשונה היא באמצעות מזרק ובו מחט זעירה והשנייה באמצעות קנולה שהיא בעצם צינורית מתכת זעירה ללא מחט,  הרופא הוא זה שקובע מה השיטה המתאימה ביותר. מספר ומקום ההזרקות משתנה בהתאם למטרת הטיפול אותו בחרתם לבצע – כאשר מדובר ביישור האף וטשטוש גבנון החומר יוזרק בדרך כלל מעל ומתחת לגבנון האף, אם רוצים לטפל בחוסר סימטריה הוא יוזרק לשקעים וכאשר המטרה היא להרים את האף אז הוא יוזרק לקצה האף, למשל אם רוצים אף סולד הוא יוזרק ברקמה בין הנחיריים. בדרך כלל, מזריקים עד 1 מיליליטר של חומצה היאלורונית באף.

 

הטיפול אינו כואב אך תיתכן תחושת אי נוחות קטנה מאוד, משך הטיפול תלוי בכמות ההזרקות ויכול להימשך עד כשלושת רבעי שעה, בסיום הטיפול מצלמים שוב את פניו של המטופל, כאמור למטרות השוואה. מכיוון שאת התוצאה רואים מיד וכבר בסוף הטיפול תוכלו להתרשם מהשינוי, ניתן להחליט יחד עם הרופא המטפל אם יש צורך לבצע תיקון נוסף, אך זה לא סביר שיקרה. לאחר מכן המטופל יכול לחזור הביתה, לעבודה או לכל פעילות שירצה, אם כי עדיף להימנע מפעילות מאומצת בשעות הראשונות. אמנם רואים כבר בסוף הטיפול את השינוי אך התוצאה הסופית מתקבלת לאחר שכל הנוזלים והמלחים העודפים נספחו והעור התייצב. לתהליך הזה לוקח בדרך כלל שבועיים.

 

תהליך ההחלמה הוא קל מאוד, בטח בהשוואה לניתוח, ומה לגבי תופעות הלוואי לאחר ההזרקה? אפשר להירגע כייוון שבדרך כלל מדובר בתופעות לוואי מזעריות כגון תחושת אי נוחות, סימנים כחולים אדמומיות קלה ונפיחות, שלרוב יחלפו תוך יום אחד, גג יומיים. התופעות הנפוצות ביותר הן אדמומיות, נפיחות ובצקות וכפי שציינו לרוב הם יחלוף תוף יממה.  יחד עם זאת, חשוב לזכור שבני אדם שונים זה מזה וכך גם התגובות של הגוף לאותם טיפולים.

תופעה אפשרית ודי נפוצה נוספת היא היווצרות של שטפי דם, שלרוב לא יישארו על הפנים יותר משבוע. התופעות הנדירות יותר הן:

  • חוסר סימטריה:  היא ברת תיקון באמצעות הזרקות נוספות של החומצה או על ידי שימוש באנזים המפרק חומצה היאלורונית באף
  • זיהומים: מתמודדים איתם בעזרת טיפול אנטיביוטי והזרקת חומר המפרק חומצה היאלורונית באף
  • נמקים עוריים: מדובר בתופעה נדירה במיוחד, המטופלת גם היא בחומר חומר המפרק חומצה היאלורונית באף וטיפול שמרני.

חשוב להדגיש כי ישנן מצבים בהם לא ניתן להמיס את החומצה היאלורונית באף זה תלוי באזור המוזרק ובמורכבות הסיטואציה. במקרה זה יש לחכות מספר חודשים עד שהחומר יתפרק. זו אחת הסיבות מדוע אסור לכם להתפשר על הרופא המטפל בכם.

הזרקת חומצה היאלורונית באף– מה חשוב לדעת?

אין ספק שזה מדהים שאפשר לתקן את הדברים שמפריעים לנו באף בתוך דקות ספורות, במחיר נוח לכיס, ובלי צורך בניתוח וכל הדברים הפחות נעימים שכרוכים בכך. מדובר בהליך מהפכני רק עצם העובדה שהוא מאפשר לעשות שינוי כה גדול בצורה לא פולשנית. הטיפול מושלם עבור אנשים שמתלבטים לגבי ניתוח וחוששים ממהלך כירורגי פולשני ומהתוצאות שלו בגלל שהן בלתי ניתנות לשינוי, כמו גם לכאלה שעברו ניתוחי אף בעבר ויצאו לא מסופקים מהתוצאה. בנוסף, מדובר בפתרון מצוין למי שמתחשק לו לשנות, לשדרג או להשיג מראה חדש במהירות ואין לוז זמן לעבור תקופת התאוששות ממושכת כמו לאחר ניתוח אף.

פיסול אף בעזרת חומצה היאלורונית באף נותן מענה לטיפול בעצם בולטת, שקעים בצדי האף, אי סימטריה (בין אם היא מולדת או כתוצאה מניתוח או תאונה), יישור עצם, עידון מראה הנחיריים, תיקונים לניתוח אף, הרמת קצה האף ומתיחה של העור. קיימים מצבים בודדים בהם הוא לא יכול לספק מענה, והכוונה היא בעיקר להצרת והקטנת האף.

התהליך מאוד בטוח ונעשה תחת הרדמה מקומית או בעזרת מריחת קרם אלחוש. ההזרקה עצמה היא איטית במטרה להפחית את הכאב וזהירה. חשוב שהרופא יקפיד להזריק כמויות זהות בכל צד של האף על מנת לשמור על סימטריה. המזרקים בהם משתמשים הם בעלי מחט דקה, עדינה וזעירה, ויש מקרים, תלוי במקום הזרקה,  בהם הרופא יבחר לבצע את ההזרקה בעזרת צינורות מתכתיים קטנים, בגודל 3 עד 7 סנטימטר, המכונים קנולות, אותם הזכרנו קודם לכן. מה ההבדל בין הכלים? קנולה מתאימה יותר להזרקה באזורים רגישים בעלי ריכוז גבוה של כלי דם, מכיוון שהיא ממזערת את הסיכון לפגיעה בהם ויצירת שטפי דם. אם יש צורך, במהלך הטיפול ייעשה שימוש בשני כלי ההזרקה במקביל, גם במזרק וגם בקנולה. מבחינת המטופל אין לכך כל חשיבות מכיוון שאף אחד מהכלים לא גורם לתחושת כאב.

שיטת ההזרקה בה ישתמשו בדרך כלל היא שיטת ההזרקה בנסיגה אחורית, היא מותאמת במיוחד לאזור של האף מכיוון שמלכתחילה מדובר באזור בעל סיכון מוגבר לשטפי דם. בגלל שההזרקה ידנית ישנה אפשרות לשלוט באופן משמעותי על צורת האף. בעזרת הזרקה עדינה של חומר החומצה היאלורונית הרופא למעשה ממש מפסל את האף על ידי יצירת נפחים שמשלימים את החסר. על מנת לקבל תוצאה מדויקת וארוכת טווח מומלץ לעשות טיפול זה ב-2 חלקים. להזריק כמות לא גדולה של חומצה היאלורונית באף ולאחר שבועיים להגיע לביקורת ולהשלים בשיא הדיוק את הנותר. אורך הטיפול ינוע בין 15 ל-45 דקות, תלוי במספר אזורי ההזרקות ומצב העור והוא ילווה באי נוחות מינורית וללא כאבים.

השאלה המתבקשת כעת היא כמה זמן החומצה תחזיק לפני שהאף יחזור למראה המקורי שלו?  בדומה לטיפולים רפואיים אחרים, גם בתהליך של פיסול אף, התוצאות לא נשמרות לנצח (ויש לזה גם יתרונות).

האף שעבר פיסול ישמור על הצורה למשך טווח של בין שנה לשנתיים והדבר תלוי בכמה גורמים אינדיבידואליים לכל מטופל: מצב העור לפני הטיפול, קצב חילוף החומרים, גיל, אורח החיים ומידת הפעילות הספורטיבית. כמובן שעל מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר, חשוב לבחור בקפידה את הרופא המטפל ולוודא שהוא מקצועי ומשתמש בחומרים האיכותיים ביותר.

כמו כן, בין הזרקה להזרקה טווח הזמן שעובר גדל בגלל שההזרקות מעוררות יצירת רקמות חיבור בגוף. אם עשיתם את כל הבדיקות, הטיפול עבר בהצלחה ואתם עדיין לא מרוצים מהתוצאה, אל דאגה, ניתן להמיס את חומר החומצה היאלורונית באופן מידי והמראה יחזור להיות כפי שהיה (מלבד מקרים חריגים בהם יהיה צורך לחכות מספר חודשים עד שהחומר יתפרק).

הגיל המינימלי עבור נערים ונערות לביצוע הטיפול הוא 14 וחצי, כמובן באישור ובליווי אחד ההורים, למרות זאת בהתאם לכללי האתיקה והמוסר אנחנו מקבלים מטופלים שהגיעו לגיל 18. למי הטיפול לא מתאים? עבור נשים בהריון לא קיים איסור על הזרקת החומצה בפנים, אך בהתחשב בכך שגוף האישה עובר גם ככה שינויים רבים בתקופה זו הטיפול אינו מומלץ, כך גם לגבי החודשים הראשונים שלאחר הלידה עצמה. בנוסף, הטיפול לא יכול לתת מענה לאנשים שמעוניינים להצר או להקטין את אפם.

הזרקת חומצה היאלורונית באף – יתרונות מול חסרונות

היתרונות בפיסול אף באמצעות חומצה היאלורונית באף הם רבים, ועולים על החסרונות:

 

  1. חומר טבעי: מדובר בחומר שכבר נמצא באופן טבעי בגופנו, כ-15 גרם, ולכן בעת השימוש בו לא קיים חשש להתפתחות של תגובה אלרגית או תגובת דחייה. מכאן שהסיכוי לתופעות לוואי וסיבוכים קשים הוא קטן.
  2. הליך לא פולשני: הפיסול מתבצע באמצעות מזרק בעל מחט דקה ולא כואבת, אורך הטיפול הוא קצר ומקרים בהם מתפתחת סכנה בריאותית או תופעות לוואי קשות הם מאוד נדירים, בדרך כלל ניתן לחזור לשגרה מיד בסיום הטיפול.
  3. תוצאות: תוצאותיו של ההליך נראות לעין במהירות, ותוך שבועיים כבר ניתן לראות את התוצאות הסופיות. זאת בניגוד להמתנה של חודשים ארוכים עד שמתקבעות תוצאותיו של הניתוח.
  4. מחיר: המחיר נמוך משמעותית מזה של ניתוח האף
  5. גיל: הדור של היום בעל מודעות גבוהה למראה האסתטי. ניתוח אף ניתן לעשות כשמגיעים לגיל 18 אבל פיסול מתאים גם עבור אלה שפניהם עדיין לא קיבלו את המראה הסופי וניתן לבצע אותו מגיל 14 ומעלה בליווי הורה.
  6. מצב עור משופר – החומצה מעודדת יצירת קולגן ואלסטין החיוניים לגמישות ובריאות העור ותורמים לתהליכי ההתחדשות הטבעית של העור. כמו כן, ישנו שיפור בנפח עור הפנים ומצב הקמטים בזכות יכולת החומר המוזרק לספוג מים ולמלא אותם.
  7. תוצאות הטיפול אינן נצחיות- החומצה  ההיאלורונית מתכלה לאחר זמן מה בגוף, לעומת חומרים כמו סיליקון שהם קבועים. במידה והמטופל לא מרוצה מהתוצאה ומעוניין בשינוי, תיקון או  לחלופין ביטול של כל תוצאות הטיפול, ניתן להשתמש בחומר סותר ולחזור למצב הקודם.
  8. מראה טבעי – חומצה היאלורונית נמצאת בגוף באופן טבעי לכן למרות שאנחנו מוסיפים חומצה היאלורונית באף באופן מלאכותי לא ניתן לראות על אדם כי עבר טיפול כלשהו.

יחד עם זאת, כמו בכל דבר אחר שיש לו יתרונות וחסרונות. גם כאן הם קיימים:

 

  1. תוצאות לא קבועות- לאחר זמן מה, בין שנה לשנתיים החומצה היאלורונית נספגת ברקמות והאף חוזר למראה המקורי שלו, לכן יש צורך לחדש את הטיפול כל כמה זמן.
  2. שינויים לא אפשריים- ישנם מצבים בהם החומצה היאלורונית אינה אפקטיבית ויש צורך לבחור בניתוח. למשל, הקטנה או הגדלה של האיבר, הצרה של האף, שינוי מוחלט של הצורה ומשחק עם הזווית שבין האף לשפה העליונה אינם אפשריים.

חשוב לזכור שמיקום של האף במרכז הפנים הופך אותו לאיבר בעל חשיבות אסתטית גבוהה, כל שינוי קטן בו יביא לשדרוג משמעותי במראה הפנים- אל תהססו להרגיש טוב יותר עם עצמכם, בואו להגשים חלומות יחד.

צרו
קשר

לפרטים נוספים על הטיפולים בקליניקה שלנו תוכלי להשאיר את הפרטים שלך בטופס ואנו נחזור אלייך בהקדם!